środa, 31 grudnia 2014

Moi fejsbukowi znajomi

   „Danuta Popińska chce dołączyć do grona Twoich znajomych na Facebooku” - zakomunikował 29.12.2014 po południu automacik tego serwisu społecznościowego. Nie znam - pomyślałem i kontynuowałem na laptopie swoją robotę.

   Dokładnie po pół godzinie ta sama kobieta napisała własnoręcznie: „Zachwycił mnie pański blog "Trybunał obywatelski", niestety zablokowany. Proszę przyjąć moje zaproszenie na fb”.

   Tym razem zajrzałem na profil Popińskiej. Wyczytałem tam m.in., że mieszka ona w Gielniowie, jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego i pracuje „w obsłudze prawnej Urzędu Miejskiego w Opocznie”.

   Po czym odpisałem:

   „Dziękuję Pani za miłe słowa. Akurat wpisy na stronie internetowej Trybunału Obywatelskiego nie są zablokowane. Ocenzurowano mój "Blog weredyka" na portalach Onet i Salon24, ale został on zrekonstruowany i jest kontynuowany pod adresem: www.adamklykow.bloog.pl. Zachęcam do lektury”.

   Zaproszenie do wzajemnych kontaktów oczywiście przyjmuję, ale... na fejsbuku w ogóle nie kolekcjonuję (co zauważalne) znajomych (aby być konsekwentnym, nie ma w tej rubryce nawet mojej siostry i siostrzenicy, mimo że one też prosiły, abym je umieścił na liście). Przepraszam i pozdrawiam”.

   Już po wysłaniu tej odpowiedzi przypomniałem sobie, że ja nie dodałem do znajomych nie tylko siostry Ani i siostrzenicy Izy. Nawet własnego syna Łukasza również!

   Przy okazji przepraszam niniejszym wszystkich innych (nazbierało się ich trochę) wyrażających chęć dołączenia do moich znajomych. Gdybym kiedyś zmienił zdanie, potwierdziłbym zwłaszcza swoją sympatię do (wymieniam najpierw panie, w kolejności alfabetycznej) Grażyny Romanowej, Zofii Rudnickiej-Stachery, Karoliny Staszak, Wojciecha Chądzyńskiego, Wiesława Dzięciołowskiego, Adama Hiczuka, Marka Karpfa, Waldemara Niedźwieckiego, Jacka Uczkiewicza i Macieja Wełyczki. Jak na odludka z natury, miałbym całkiem liczne towarzystwo. Wolę jednak kontakty osobiste w realu, zaś w świecie wirtualnym - co najwyżej mejlowe (pro1@onet.eu).